Orhan KURULAN Menu

Permalink:

Google Reklamları İle Kazanılan Müşterilerin Yaşam Boyu Değerini Ölçmek

Google Reklamları İle Kazanılan Müşterilerin Yaşam Boyu Değerini Ölçmek

Washington Üniversitesi’nde Yayınlanan Bir Araştırmada Google Reklamları İle Kazanılan Müşterilerde Yaşam Boyu Müşteri Değeri Daha Yüksek Görünüyor

musteri-yasam-boyu-degeri

Araştırmalar, Google reklamları (Arama Ağı Reklamları) ile kazanılan müşterilerin diğer kanallara kıyasla daha yüksek satın alma oranına sahip olduğunu gösteriyor. Gelecek satın alma değerleri ve çevrimdışı satın alma kanalları da hesaba katıldığında, Google reklamları ile edinilen yeni müşterilerin yaşam boyu değeri geleneksel yöntemlere göre elde edilen müşterilerin değerinden daha yüksek. Aşağıda paylaştığım araştırmada kullanılan yöntem, küçük ve orta ölçekli işletmeler için dijital reklamcılıkta, arama ağı reklamları yatırımlarının uzun vadedeki getirilerinin değerlendirmesi için bir kılavuz olabilir. Analytics çok kanallı huniler ve dönüşüm değerlerindeki veriler incelenirken Washington Üniversitesi’nde yapılan bu araştırmayı okumanızı öneririm.

Measuring the Lifetime Value of Customers Acquired from Google Search Advertising (PDF – 169 KB – English)

Google Arama Ağı Reklamları İle Kazanılan Müşterilerin Yaşam Boyu Değerini Ölçmek (PDF – Türkçe çevirisini yazarların onayı ile burada yayınlayacağım.)

  • Thanks for leaving a comment, please keep it clean. HTML allowed is strong, code and a href.

    Comment moderation is enabled, no need to resubmit any comments posted.

Permalink:

Google PageSpeed Değerine Mobil Kullanıcı Deneyimi Dahil Edildi

Google PageSpeed Değerine Mobil Kullanıcı Deneyimi Dahil Edildi.

PageSpeed Insights web sayfası analiz ve hızlandırma önerilerine beta sürecinde olan “mobil kullanıcı deneyimi” de aktif olarak eklenmiş oldu.

Bu hafta itibari ile PageSpeed Insights ile yapılan tüm değerlendirmelerde mobil kullanıcı deneyiminin algoritmaya eklendiğini gördük. Daha öncesinde sadece öneri ve referans amacıyla değerlendirme sunarken artık web sitelerinin mobil kullanıcı deneyimi de puanlamaya ekleniyor.

pagespeed-100

Mobil kullanıcı deneyimi değeri neleri kapsıyor?
Websitenizde içeriklerin farklı platformlarda kullanılabilir olmasını engelleyen eklentiler, cihaz boyutlarıyla eşleşen sayfa yapıları, içeriklerin boyutları ve çoğu zaman gözardı edilen okunabilir bir font kullanımı kriterleri mobil kullanıcı deneyiminin genel kapsamını oluşturuyor.

Sayfalarda içeriklerin farklı platformlarda kullanılmasını engelleyebilecek eklentiler arasında flash kullanımı örnek gösterilebilir. “Responsive Layout” yani cihaz ekranıyla eşleşen sayfa yapısı bu değer için önemli. (Mobil site ya da mobil plaformlar için tamamen farklı bir kullanıcı deneyimi sunabilmek gerekiyor.) Okunabilir font kullanımında ise 12 puntodan daha küçük fontların kullanımıyla, link dokunma alanlarının birbirine çok yakın olması kullanıcıların yanlışlıkla farklı bir linkte tıklamalarına neden olabiliyor. Çoğu zaman dikkat edilmese de artık PageSpeed değerini etkileyen kullanıcı deneyimi kriterleri arasında önemli bir yere sahip bir kriter.


(Matt Storms‘un moderatörlüğünde her hafta gerçekleştirilen Canlı Hangout’ta da güncellemenin doğruluğunu öğrenmeye çalışmıştım.)

PageSpeed değerinin SEO açısından önemi, AdWords açılış sayfası deneyimi ile ilişkisi konularında iki ayrı deneme yapmaktayım. Önümüzdeki haftalarda sonuçları ve teknik bilgileri paylaşmayı planlıyorum. Elbetteki 100/100 PageSpeed değeri çok nadir ulaşılabilen bir değer olsa da bu değerin mükemmel olması SEO ve AdWords için birinci dereceden verimliliği garanti edemez, sayfa açılış hızının farklı bölgelerde test edilmesi global olarak stabil içerik dağıtım sisteminizin (CDN) bulunması gerekir. Bununla ilgili Google Pagespeed Service kullanımı, CloudFlare kurulumu ve optimizasyonu, Analytics A/B test denemeleri gibi detaylı konuları da düşünmeliyiz. Bu araçların tamamının kullanıcı odaklı veriler sunduğunu düşünürsek kullanıcılara odaklanmanız için verilere dayalı çalışmalar ile başarıya ulaşmak zor olmayacaktır.

  • Thanks for leaving a comment, please keep it clean. HTML allowed is strong, code and a href.

    Comment moderation is enabled, no need to resubmit any comments posted.