E-ticaret Performans Pazarlamasında Instagram
Bu yazımda sizlerle doğru kurgulanan Instagram reklam kampanyalarının markalar için önemi ve avantajları hakkındaki ipuçlarımı paylaşacağım. Tüm dünyada 300 milyon aktif kullanıcıya sahip olan platformda fotoğraflar günlük 2,5 milyar beğeni alıyor. E-ticaret siteleri, Instagram kullanımı ile hedefledikleri kitlelere daha verimli şekilde ulaşabilirler.
Instagram’ın doğru kullanıldığı takdirde markaların görünürlüklerine ciddi katkıları olabiliyor. “Önemli bir perakende markası ile gerçekleştirdiğim “website click” kampanyasında post başına 11 bin beğeni, 700 bin erişim, 1 milyon görüntülenme ve 20 bin web sitesi tıklama rakamlarına ulaştık. Tıklama başına maliyet ise diğer sosyal mecralara göre epeyce uygun”
Instagram’ın markalar için yarattığı yeni fırsatları ise: “ Tıklama maliyetlerinin diğer sosyal mecralara göre düşük olması ve doğru görseller paylaşıldığında “native advertising” etkisi yaratması açısından önemlidir. Facebook’un Instagram’ı satın alması ile platformlarının aynı olması da markaların ortak kitleye ulaşabilmesini sağlıyor. Örneğin Facebook’un kayıtlı olan kitlesi gelişmiş segmentlerle Instagram için kullanılabiliyor. Instagram, E- Ticaret müşteri yönetimi için de önemli bir mecra haline geldi. Kullanıcılar paylaşılan fotoğraflar altına yorum yaparak marka ile kolayca iletişim kurabiliyorlar. Bu nedenle Instagram tekstil perakendesi ile uğraşan markalar için özellikle avantajlı bir mecra.